dinsdag 30 april 2019

Ik ga weer Quilten!

Ik heb de kriebels van de stofjes weer te pakken. Hoe dat komt? Geen idee maar het virus kwam ineens weer opzetten. Dat heb je met Pinterest, Facebook en Instagram, de hele wereld komt zo je kamer binnen wandelen.
Nu heb ik een paar keer een workshop gevolgd bij de quilt ster en dat was heel leuk om te doen maar omdat ik zoveel interesses heb en alles graag wil proberen heb ik het ook weer losgelaten.
En nu toch weer last van het virus. Geen zorgen hoor, deze raakt alleen de portemonnee en mijn omgeving moet dag in dag uit naar mijn gebabbel over hexjes en stofje dit en draadje dat luisteren.
Ik neem het ze niet kwalijk. Ik ken wel meer mensen zoals ik. Bevlogen noemen ze dat en ik ben dol op dat soort mensen en blij dat ik iemand ben die zich nooit verveelt.
We wonen nu bijna drie jaar in De Sint Domusstraat en we hebben het erg naar ons zin. In December hebben we het huis gekocht en zijn daarna aan de slag gegaan met de woonkamer; mooie muren maar alleen vind ik ze nog wat kaal. Nu ben ik niet iemand die alles vol hangt,maar er mag wel wat kleur in en toen zei mijn man (hij is dus de aanstichter) waarom ga je niet eens een mooi wandkleed maken?
En hup. Daar was de quiltinfectie, zomaar opgelopen door dat ene zinnetje. Hoe snel kan het gaan?
Dus ben ik mezelf flink aan het inlezen en probeer ik wat dingen uit. Bevriend geraakt met quiltsters over de hele wereld maar ook dichterbij. En zo kwam ik uit bij Anna_Jantina en supergoof https://supergoof-quilts.blogspot.com
Allebei ervaren quiltsters, die de mooiste dingen onder hun handen uit kunnen toveren. Zo ben ik erg onder de indruk van de techniek broderie perse; echt zo mooi. Het zijn uitgeknipte plaatjes uit stof om die met matchende kleuren en borduurtechnieken een eigen verhaaltje te laten vertellen.Zo kun je mooie blokken maken die je zelf hebt verzonnen en zo je eigen quilt ontwerpen.
Ik zal wat voorbeeldjes plaatsen zodat jullie een idee krijgen van deze romantische kleedjes en dekens.
Voor nu nog een fijne week en doe waar je plezier in hebt en volg je hart!

X Aniet
















Foto's van Supergoof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten